Podcast.

Több, mint rádió.

Fontos üzeneted van?

Vannak témák, ügyek, mozgalmak, irányok, amelyek számunkra többek, kedvesebbek, fontosabbak másoknál. Szerencsére ezzel többen is így vannak, sőt sokan még azt is vállalják, hogy alkotnak ezeken a területeken, aminek mi is részesei lehetünk. Viszont az időnk valahogy egyre kevesebb, azt a kicsit pedig, ami a munka és más kötelességek mellett marad, igyekszünk okosan beosztani. Takarítás, vagy futás közben hallgatunk zenét, nyelvet tanulunk a bevásárlás, vagy az autóvezetés alatt. Szerencsére manapság már a filmeket sem „kötelező” egy adott pillanatban, időszakban nézni, letölthetjük kedvenceinket, vagy az online mozicsatornákat kapjuk elő, ha végre került egy lélegzetvételnyi idő a szórakozásra. Na, itt jön a podcast (ejtsd: podkeszt) a képbe! De hogyan hozhat ez hasznot a céged számára?

De miért is?

Valljuk be, egyre kevésbé jellemző, hogy valamikor a nap során leüljünk a TV, vagy rádió elé, és végig nézzünk egy 1-2 órás, szakmai, vagy az érdeklődési körünkbe eső bármilyen vitát, kerekasztal-beszélgetést, polemizálást egy adott témáról! Pedig az igény, az igényünk nem csökken, sőt, egyre nő, hiszen a világ rohamléptekben fejlődik, változik, és tudni szeretnénk a történésekről, az okokról, az állásfoglalásokról. A megoldás: olyan formában rögzített stúdió-beszélgetés (vagy monológ), amit letölthetünk és bármikor elővehetünk, meghallgathatunk, kedvünk szerint léptethetünk, leállíthatunk, újraindíthatunk – szóval szabadon használhatunk.

Hogy épül fel egy Podcast, ha Rólad szól?

Természetesen nem csupán egy személyes bemutatkozásról lehet itt szó. Persze bemutathatod önmagadat, a munkádat, szolgáltatásaidat, szakmai fogásokat oszthatsz meg a hallgatókkal, de szólhat a podcast-ed egy adott témáról (nagyon divatos manapság például a környezetvédelem, a fenntarthatóság stb.), megszólaltathatsz akár több embert is, lehet rövid, vagy hosszú (pár perces, vagy akár több órás), a lényeg, hogy érdekes legyen azok számára, akiknek készíted – különben nem hallgatja majd végig senki. Épp ezért a legfontosabb a témaválasztás, majd a „szereplő-választás” (jól gondolkodó, gördülékenyen beszélő társalkodó-partnereket érdemes meghívni). Nem árt egy tematikus váz, egy forgatókönyv, hogy az amúgy szabadon zajló beszélgetést időnként vissza-vissza lehessen terelni az eredeti mederbe. A Te döntésed, hogy legyen-e, de egyre jellemzőbb a zenés intro és outro használata, sőt van, aki a teljes podcast alatt aláfestő zenét használ a figyelem teljes körű lekötése érdekében. De miért is van erre szükség?

Mi van, ha nem hallgatják végig a podcast-et?

Simán előfordulhat. Ugyanis a környező világ annyi, de annyi képi és vizuális ingerrel bombáz minket a nap minden másodpercében, hogy szinte élni sem tudnánk már e nélkül. Vizsgáld csak meg önmagad! Régebben talán el tudtál időzni egy kávé és egy újság mellett. Manapság már ebéd közben is appokat pörgetünk, e-mail-eket olvasunk és amíg betölt egy kicsit lassabb oldal, gyorsan átlépünk az Instára, vagy csekkoljuk a LinkedIn profilunkat.

Itt nyer teret a podcast – ha ügyesen építed fel! Legyen olyan a podcast-ed, hogy a hallgatód alig várja azt a pár perc „csendet”, vagy üresjáratot, amit a hallgatásával tölthet meg! Ha a témád találkozik az ő elképzeléseivel és valódi tartalmat adsz, a lopott percekből simán lehetnek órák, sőt, személyében akár egy új feliratkozót is nyersz – ha podcast csatornát is indítasz.

A podcast nem videó!

Egy dolgot ne felejts el! A podcast-nek csak hangja van! Vagyis fontos úgy felépíteni a podcast-edet, hogy az képek nélkül is megállja a helyét. A hallgatód nagy valószínűség szerint épp autóban ül, vagy várakozik valahol, utazik, kutyát sétáltat egy fülhallgatóval, zsebében a mobiljával. A képeket ő állítja elő a fejében az alapján, hogy amit hallgat, mennyire élő és színes. Ha sikerül fenntartanod az érdeklődését e képek iránt, sikerülni fog megtartani azt a témád, a céged iránt is.

Hol legyél jelen a podcast-eddel?

Magyarországon – a Spotify térhódítása ellenére is – még mindig a YouTube az első számú streaming platform. Noha ide elsősorban videók kerülnek fel, egy fotóval vagy animált képpel párosítva a podcastek is megállják a helyüket, ahogyan azt már számtalan példa (Reaktor – Youtube) bizonyította. De miért is maradnál egyetlen felületnél?

Az olyan disztribútor oldalaknak köszönhetően, mint például az anchor.fm, hanganyagodat szinte az összes streaming oldalon megjelentetheted csupán egyetlen kattintással. iTunes, Spotify, vagy Google Podcast? Légy jelen mindenhol, hisz hallgató fülekre találhatsz! Bízd ránk podcasted menedzselését! Mi nem csupán a felvételt vagy a műsorvezetést vállaljuk: segítünk a feltöltésben, a hallgatói adatok kielemzésében, és abban is, hogyan maradhat műsorod izgalmas és releváns a célközönséged számára.

 

Érdekel a szolgáltatásunk, vagy ajánlatot szeretnél?
Mielőtt kapcsolatba lépsz velünk, érdemes végiggondolnod ezeket:
  • Miért pont podcast?
  • Az eszköz érdekel, vagy a trendje?
  • Mi az az üzenet, vagy hangulat, téma, amit szeretnél megfogni a podcast segítségével?
  • Van elképzelésed a forgatókönyvre?
  • Kiket szeretnél meghívni a beszélgetésbe? Hétköznapi embereket, vagy esetleg hírességeket?
  • Mennyit szánsz rá?
  • Mikorra szeretnéd megvalósítani a podcast-et?
Ha készen állsz, írj nekünk:
Ha jobban szeretsz telefonálni, azonnal hívhatsz is bennünket:
Ha kényelmesebb megoldást szeretnél, töltsd ki adatlapunkat és gyorsan reagálunk:

Ajánlatkérés

Sziasztok! Szeretnék egy ajánlatot kérni! Küldöm a pontosabb infókat a podcast-készítéssel kapcsolatban.
1. Mi érdekel?

2. Mennyit szánsz rá?

3. Hány vágási variánsban gondolkodsz?

4. Ha van olyan példa/minta, ami elnyerte a tetszésed, csatold ide nekünk, hogy ezen a vonalon indulhassunk el!

File csatolása:

Hivatkozás helye:

9. Határidő

10. Adatok