Ilyen volt a GREEN BRANDS gála Bécsben

Még 2020 novemberében, a magyarországi reklám- és kommunikációs ügynökségek között elsőként kaptuk meg a GREEN BRANDS nemzetközi „zöld” minősítését, mellyel a fenntarthatóan működő, a környezettudatosságban, társadalmi felelősségvállalásban kiemelkedő szerepet játszó cégeket és márkákat tüntetik ki egy szakmai auditot követően. A díjátadó – a covid járványhelyzet miatt – egy évet váratott magára, azonban 2021. szeptember 15-én végül megrendezésre került Bécsben, a Palais Niederösterreich patinás épületében.

A nagyszabású rendezvény a GREEN BRANDS eddigi legnagyobb gálaestje volt: az osztrák közélet fontos személyiségei mellett három ország (Ausztria, Csehország és Magyarország) zsűritagjai és összesen 55 díjazott szervezet képviselői vehetett részt és építhettek partnerségeket, üzleti kapcsolatokat. A márkák kitüntetései mellett átadták az Év Zöld Személyisége díjakat is – ezt szakmai kategóriában Nagy Gréta környezetmérnök és okleveles közgazdász (Dandelion), közönség kategóriában pedig Gyetván Csaba youtuber, valamint a Discovery Channel műsorvezetője, vihette haza. Az osztrák környezetvédelmi újságírói díjjal négy kategóriában (digitális média, nyomtatott média, TV, rádió) díjazták azokat a médiumokat, akik hitelesen, úttörő megközelítéssel kommunikálnak a felelős és fenntartható gazdálkodásról. Az est fényét tovább emelte Leonore Gewessler, Ausztria környezetvédelmi, közlekedési, innovációs és technológiai minisztere, és Werner Kogler, Ausztria alkancellárja.

A GREEN BRANDS trófeák újrahasznosított nyersanyagból, 3D nyomtatással készültek, így előállításuk a lehető legkisebb terhelést rótta a környezetre.

A fogadás során vonósnégyes szórakoztatta a vendégeket, és a szervezők figyelmet fordítottak arra is, hogy fenntartható forrásból származó ételeket szolgáljanak fel.
A szállásunk a szintén GREEN BRANDS-díjas, családi tulajdonban lévő Boutiquehotel Stadthalle volt, amely napelemes fűtési rendszerével, esővízgyűjtővel, tetőn termesztett növényekkel járul hozzá a környezet védelméhez. A gálát követő másnap reggel a hotel napfényes teraszán fogyaszthattuk el gazdag ízvilágú bioreggelinket.

Fantasztikus élményekkel (és egy megtisztelő díjjal) gazdagodva térhettünk haza budapesti székhelyünkre. Köszönjük a meghívást és a rendkívüli szervezést a GREEN BRANDS csapatának, reméljük, hogy jövőre is találkozhatunk!

Kitörtünk a dobozból!

Tudtad, hogy a kommunikációs ipar használja fel a Föld által biztosított nyersanyagok 5%-át?! Ez nem elhanyagolható környezeti terhelés! Éppen ezért fontos, hogy megmozdult valami ebben az iparágban is, mivel cégünk – a hazai ügynökségek sorában elsőként – megkapta a „Green Brands” nemzetközi minősítést, amit csak a kiemelten fenntartható márkák kaphatnak meg. Ezzel a TONIC hivatalosan is Magyarország első „zöld” ügynöksége lett!

A tanúsítvány megszerzése nem volt előzmények nélküli, hiszen már több, mint egy évtizede komoly figyelmet fordítunk a környezettudatos munkafolyamatokra, a csapat tagjainak fenntartható munkakörülményeire, és hogy úgy szolgáljuk ki ügyfeleink igényeit, hogy a lehető legkisebb legyen az ökológiai lábnyomunk. Ezért is kaptunk a „Green Brands” minősítést megelőzően „Zöld Iroda” díjat a KÖVET-től, illetve „DELFIN” díjat a Telekomtól.

Annak fényében nem mindennapi ez a hír, hogy ez az ügynökségeknél is szemléletváltást jelez, hiszen eddig kizárólag a profitszerzés volt a cél. Talán ezen a téren is megjelenik a tudatos fogyasztás iránti igény, és egyre többen fogadják majd el, hogy nem a növekedés, hanem a fejlődés az, amit szem előtt kell tartanunk.

Bízzunk benne, hogy egyre többen lesznek azok, akik képesek szakítani az idejétmúlt elképzelésekkel, és „kitörnek a dobozból”.

Máshol olvad a tehén…

Nem, nem olvastad félre: tényleg egy tehénről van szó. Aminek olvad a feje. Ráadásul kék. És egy jégkrémes pálcika áll ki a hátsó feléből?!

Mielőtt még bárki állatkínzást kiáltana, az olvadó tehén (hivatalos nevén Blu melting Ice Cream) a minden művész számára nyitott CowParade, vagyis TehénParádé elnevezésű nemzetközi köztéri kiállítássorozat része volt, és a Bazilika előtt olvadozott még 2006-ban. Pár hónappal a rendezvényt követően, egy jótékony licit során került előző székhelyünkre, a TONIC Tower-be 2007-ben, immáron pedig új irodánk kapujában fogadja a kollégákat és a hozzánk betérőket, a Budaörsi út 27. szám alatt.

A tehén szimbolikája számtalan jelentéssel bír a világ körül: van, ahol szent állatként tartják számon, van, ahol pedig a múlttal hozzák kapcsolatba, de a CowParade connecticuti házigazdái szerint van ebben a jószágban valami varázslatos, ami mindenki számára szerethetővé teszi. Hát ezért lett a tehén egy világszintű kiállítás főszereplője, és ezért (is) ő a „front of house” a TONIC-nál!